• Met veel genoegen kan ik nu echter kennis nemen van het feit dat Arjen zelf aangeeft dat bepaalde zaken van rekenen en taal niet worden begrepen. Spontaan gaat hij dan vragen bij Trijntje, zijn vriendinnetje, of een der andere leerlingen.Komt hij er niet uit dan is de tap naar de leerkracht niet te groot.

    Wanneer hij zonder problemen de oefenstof heeft gemaakt, vraagt hij wat hij verder moet doen.

    Arjen
  • Onze mening is dat Bas veel aan de trainingen heeft gehad, zowel op emotioneel als lichamelijk gebied.

    ..

    Er zal nog genoeg geoefend moeten worden, maar met deze training van nog een jaar is al meer bereikt dan met Fysio in 2,5 / 3 jaar.

    Alle lof aan Eiko dus.

    Bas
  • Boudewijn was altijd heel stug/houterig in het bewegen. Hij was ook altijd heel erg druk.

    ..

    Hij heeft ook meer zelfvertrouwen en verantwoordelijkheidsgevoel gekregen. Ook op school haalt hij betere resultaten.

    ..

    Het schrijven begint beter te worden, ook het lezen gaat vooruit.

    Boudewijn
  • Op de basischool werd opgemerkt door de juffen dat Danielle te grote bewegingen maakte. .. Ze was snel afgeleid en had moeite met concentreren.

    ..

    Na de zomervakantie ging Danielle nogmaals naar groep 3. Al heel snel ging het beter op school. Juf merkte op dat Danielle zich beter kon concentreren, waardoor haar leerprestaties verbeterden.

    Danielle
  • Desiree kon helemaal nog niet fietsen zonder zijwieltjes. Ze werd er zelfs helaas mee gepest. We waren ervan overtuigd dat ze een vorm van evenwichtsstoornis had. Maar was dat wel zo?

    ..

    Desiree had al heel wat achter de rug wat betreft doktoren, testen, etc. Maar na nu bijna een jaar zijn we heel blij dat we het hebben gedaan.

    ..

    Nu kan ze fietsen op een gewone fiets die bij haar grootte en leeftijd past.

    ..

    Nog een voordeel van dit soort lessen is dat de kinderen met lotgenootjes in aanraking komen die ook dezelfde soort problemen hebben.

    Wij willen een compliment kwijt aan de heer E.de Boer voor zijn leuke inzet, en geduld naar de kinderen toe.

    Desiree
  • De gymleraar zag echt lichamelijke vooruitgang. Maar de allergrootste beloning was het zelfvertrouwen wat hij kreeg. Hij begon zich te realiseren dat de dingen die hij vandaag nog niet kon, hij door oefening morgen of overmorgen wel kon.

    Jelle
  • Vanaf eind april is Jos bij u, en u wil graag materiaal van net voor u met hem ging werken, en van deze periode.

    Als je dan als ouders gaat zoeken, vergelijken, zie je hoe groot het verschil eigenlijk is.

    Wij hebben als ouders dan ook alleen maar meer vertrouwen in jullie manier van werken gekregen.

    Jos
  • Via een radioprogramma hadden we al wel van M.R.T gehoord en een dochter van goede vrienden heeft lessen gevolgd met zeer goede resultaten

    ..

    Al gauw sta je versteld wat de kinderen in korte tijd leren. Touwtje springen had Jurgen nog nooit gedaan, dit was voor hem dan eerst ook een moeilijk onderdeel.

    ..

    Het vangen en gooien van een bal gaat nu ook goed, daardoor zijn balspelen leuker voor hem geworden.

    Jurgen
  • Het afgelopen jaar heeft ze beter met de bal leren omgaan. Ook heeft ze touwtje leren springen. Wat ik het allerbelangrijkste vind is dat ze geleerd heeft om zichzelf te zijn.

    Marjanne
  • Eigenlijk ligt de verbetering op heel veel vlakken; grove en fijne motoriek, concentratie, leren door oefenen, co√∂rdinatie tussen lichaamsdelen, maar wat het meest in het oog springt is dat Sander voorheen een hele hoge spierspanning had en nu ‘normaal’.

    Sander
  • Sanne was heel onzeker en had het moeilijk op school, ze kon niet meekomen en liep op haar tenen.

    ..

    Door oefeningen thuis te laten doen zagen wij dat ze in haar bewegingen rustiger werd.

    ..

    Ze oefent en geeft niet op waar ze voorheen sneller aan toe gaf of ‘ik kan het niet’, ‘ik wil het niet’.

    Sanne
  • De kinderen hebben het altijd gezellig gevonden, ze pikten de rustige speelse ongedwongen sfeer heel goed op en bepaalde opdrachten waren echt populair.

    Deze werden dan op school gepresenteerd en jawel zij hadden het grootste plezier.

    Sanne & Thijs
  • Door een jaar veel gerichte oefeningen te doen is zijn gedrag ook positief veranderd, doordat dingen nu wel lukken wat eerst niet ging.

    Sjoerd
  • Op school en thuis was hij snel afgeleid en erg impulsief. Daardoor waren zijn resultaten op school wisselend.

    ..

    Tijdens cirucsgym heeft hij geleerd na te denken bij wat hij doet. Hij heeft geleerd dat hij meerdere dingen tegelijk kan doen en daardoor is zijn zelfvertrouwen gegroeid.

    Stefano
  • Circusgym is voor het hele gezin een leerzame ervaring geweest. Als ouders weten we nu beter hoe ingewikkeld de wereld voor Stephan is en kunnen we daar rekening mee houden.

    Stephan
  • Bij onverwachte situaties of veranderingen kan hij zeer boos worden en bleef hij er wel een kwartier in hangen.
    ..
    Hij herpakt zich nu weer snel en gaat weer verder waar hij mee bezig was.

    Thomas
  • Marcel was vreselijk onzeker. Dit uitte zich in driftig gedrag en het weigeren van dingen die hij moeilijk vond.

    ..

    Ook thuis is hij rustiger geworden. Hij is duidelijk beter in staat om stressvolle situaties te hanteren en erover te praten.

    Marcel
  • Samen met de wekelijkse extra gym van de heer Boer hebben we Max in korte tijd zien opbloeien. Zijn prestaties op school schoten de lucht in.

    Max
  • Voordat Remco begon met circusgym, was hij nogal eens onhandig, overkwam hem nogal eens ongelukjes en vond hij het moeilijk om zich te motiveren om nieuwe bewegingen, bijvoorbeeld een koprol, te leren. Met enige regelmaat zei hij, gefrustreerd, “dat kan ik niet!” en durfde veel dingen niet te doen.
    Door circusgym heeft hij geleerd dat niet alles vanzelfsprekend is en hij moet oefenen om iets te leren.

    Remco